Cerro de la Silla y Posada - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu Cerro de la Silla y Posada - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu

Cerro de la Silla y Posada

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

27 November 2006 | Mexico, Monterrey

Hey hard werkende mensen in Nederland!

Nu heb ik dan echt officieel vakantie. Tentamen spaans gemaakt en management netjes ingevuld. Alle formulieren ingevuld/ingeleverd/opgehaald, dus laat de reis maar komen.
Afgelopen donderdag eerste een Thanksgiving dinner gehad hier in de residencias. Georganiseerd door wat Amerikanen en Canadezen. Lekker kalkoen gegeten en iedereen had ook nog wat zelfgemaakt dingen meegenomen. We waren met zo'n 20 meiden, erg gezellig! Toch leuk om dat ook een keer mee te maken. Afgelopen vrijdag een mexicaanse Posada gehad. Dit is een typisch mexicaans religieus feest (weet alleen nog steeds niet helemaal wat het precies inhoudt). In ieder geval, we kregen allemaal lekkere hapjes en er werden ook spellen gespeeld. Ook zijn er een aantal piñatas aan stukken geslagen. Op het eind nog even een eetwedstrijd gedaan waarmee er een typisch mexicaan speelgoed dingetje gewonnen kon worden. Naja, en als het om eten gaat dan weet je het wel, dan is de prijs natuurlijk zo binnen :)! (Dus Lies ik heb je cadeautje al :p haha). Daarna nog even in een bar margeritas gedronken om vervolgens niet te laat te gaan slapen want de volgende ochtend stond het beklimmen van de Cerro de la Silla, oftewel de zadelberg (het symbool van de stad) op het programma. Vol goede moed hebben we eerst een uur gezocht waar het begin van die berg toch was. Blijkt toch lastiger te zijn dan je zou denken :s. Uiteindelijk gevonden en de klim kon beginnen. Het was mooi helder weer en de zon scheen lekker (dit is niet bedoeld om jullie lekker te maken ;)). Het begin ging goed, redelijk mooie paden en niet te stijl. Maar al na 15 minuten kwam hier verandering in, de paden waren vol met losse stenen en het was op de meeste stukken behoorlijk stijl omhoog. Dit was ook de reden voor een aantal meiden om het na een half uur voor gezien te houden en weer terug te gaan. Ik kon natuurlijk niet stoppen, ik was nu op die berg en zou de top halen ook. Na ongeveer een uur en een kwartier kwamen we op ee nuitkijkpunt halverwege de berg. Hier vandaan kon je mooi over de stad uitkijken. Wat je alleen van benedenaf niet ziet en vanaf daar wel, is de smog die boven de stad hangt. Omdat de zon er van bovenaf opschijnt kwam de vervuiling die de stad veroorzaakt heel goed zichtbaar. Het is net of er een enorme mistbank hangt en als je in de stad stond was het gewoon helemaal helder. Na 10 minuutjes rust, zijn we weer doorgeklommen. Aangezien we alle 4 een andere mening hadden over hoe je het beste omhoog kon gaan, waren we al snel opgesplits. Ik met Alejandro voorop omdat wij het het makkelijkst vonden om maar zo snel mogelijk te lopen, dat was het minst zwaar. Daarbij kwam dat we af en toe even op de anderen konden wachten en dus een beetje rust konden pakken. En hoe hoger je kwam hoe stijler de paden werden, weet ook niet meer hoe ik de laatste 50 meter omhoog ben gekomen, maar heb het gered. Na ongeveer 3 uur waren we daar en het uitzicht was mooi. Alhoewel het teleurstellend was dat er neit zo'n mooi uitkijkpunt was als op de helft van de berg hebben we toch wel genoten. Daar ook even lekker geluncht om vervolgens de weg terug te nemen. Je zou denken dit is makkelijker, is ook zo, maar ook gevaarlijker (voor mij in ieder geval). Het was dan ook neit gek dat met al die losse stenen ik nogal eens met mijn billen op de grond stad en mijn enkel heeft ook wat te verduren gehad. Uiteindelijk is alles heel gebleven en na 2 uur waren we weer beneden. 's Avond lekekr hot dogs gemaakt en toen nog wat huisfeesten bezocht, want iedereen is heir natuurlijk aant afscheid nemen. Vandaag was vooral een dag van pijn aan de onderhelft van mijn lichaam. Toch wel leuk dat ik nu naar de antenne op de berg kan wijzen en kan zeggen dat ik daar geweest ben. Is toch iets dat je gedaan moet hebben als je zo lang in Monterrey hebt gezeten. Nu ben ik echt heel erg aant uitkijken naar aankomende zaterdag, dan gaat de reis beginnen en heb ik echt superveel zin in. De reis naar baja California gaat alleen niet meer door, dat is wel jammer. Magoed, inmiddels als uitgenodig bij een mexicaanse familie om daar kerst te vieren. Als ik dat niet doe, dan blijf ik een paar dagen langer in het midden van Mexico en ga ik daarna alvast naar Acapulco waar Koos dan 3/4 dagen later aankomt.
Dit is dus ook voorlopig even mijn laatste berichtje. Volgende bericht zal waarschijnlijk vanuit centraal Mexico komen waar ik in een huis met computer zit.
Tot dan in ieder geval fijne weken en veel plezier met Sinterklaas! (Moeten nog ff kijken of het er nog inzit om hier wat te doen).
Tot over 2 weken!

Muchos besos Anneloes

ps. Foto's van de Cerro de la Silla staan weer op http://groups.msn.com/anneloesinmexico. Van de posada komen ook nog wat foto's maar die moet ik van iemand anders krijgen omdat ik mijn fototoestel vergeten was (Ja ik weet het: niet slim!)

  • 27 November 2006 - 09:22

    Lon..:

    Hey Muuse!

    Jaaa hoor lekkere verhalen weer hoor :)! En ik zit maar op school omdat ik zo 1ste jaars moet gaan begeleiden.. :( maarja verschil moet er zijn he haha! Maar de verhalen en foto's zijn weer helemaal super! Ik weet niet tot wanneer je op internet kan, maar ik wens je alvast heel veel plezier! Geniet er goed van en vergeet je fototoestel niet he! Have fun..

    Liefs en kus, Lon

    ps. we gaan proberen deze week te reserveren voor abn, maandag overdag weer, neem aan dat mevrouw ook weer van de partij is :)?

  • 27 November 2006 - 13:34

    Cees De Wolf:

    Ik gun het je van harte, maar de volgende keer neem jij mij ook mee begrepen!! ;)

  • 27 November 2006 - 13:38

    Lies:

    JOEHOEE!! Daar ben ik weer.. dit keer niet als eerste.. beetje jammer dat lon me voor was;)het begin van het einde gaat bijna beginnen;)! Wat een mooie zin.. nog maar 7 weken en dan zie je me weer.. wat zal jij dat leuk vinden zeg! Nou ik spreek je deze week nog wel! anders heel veel plezier alvast!! en voorzichtig doen.. (K) Lies

  • 27 November 2006 - 13:39

    Lies:

    hmm.. blijkbaar zat Cees tegelijkertijd met mij te typen en ben ik dus als 3e dit keer:(

  • 27 November 2006 - 16:05

    Esther:

    Hey AnaLuz! :-)
    Great stories!! I know exactly how u felt, we also climbed for hours and that even two days ;-) I think u really have to celebrate Christmas with the Mexican family, it will be so interesting how they celebrate it, don't u think so? U probably won't ever have that chance again ;-)hmm, so weird to talk English, haha. Next Monday, I have my first mid-tern exam in Spanish...(Gestión de Empresas en el Marco Internacional) and after that I will go skiiing in the Sierra Nevada :-) yess Saturday I finally visited the Alhambra, it is really beautiful, though it was sooo cold, haha.
    Talk to u soon and enjoy your trip so much!
    Te hecho de menos también!!
    Un beso,
    Esta.

  • 27 November 2006 - 16:36

    Sel:

    Hééé Loes,

    Weer een mooi verhaal zeg! Je maakt echt van alles mee, leuk hoor! Heel veel plezier de aankomende weken, geniet ervan!

    Liefs Sel

    ps: ABN wordt zeker weten op maandag haha dit ivm je weet wel haha..

  • 28 November 2006 - 10:44

    Betsie En Opa:

    Lieve Anneloes,nou ben ik (Opa)weer aan de beurt voor een berichtje. Gisteren hebben we de afspraak voor het steen-grillen op 21-01-'07 gemaakt.Wij verheugen ons er op je weer in levende lijve te zien. Maar ge-niet ook de laatste tijd, daar in Mexico, wij genieten met je mee. De verhalen, welke iedere week op ons scherm ver-schijnen, zijn voor ons een welkomende afwis-seling in ons toch nog drukke bestaan. groetjes van ons beiden

  • 28 November 2006 - 21:57

    Mama:

    Op de valreep toch nog veel van Monterrey gezien, lijkt me prachtig. Nou en dan gaat het eindelijk beginnen, de trip. Ik ben benieuwd naar al je belevenissen. Alvast succes met inpakken en afscheid nemen van de campus. We spreken elkaar nog voor je laptop is ingepakt! Dikke kus mama

  • 30 November 2006 - 11:48

    Willemien:

    Hey Loes!

    We zijn wel aardig in de klimstemming met zn allen: Esther in de Sierra Nevada, jij in Monterrey, ik in Kiruna... :) Zo vlak voor je reis wens ik je nog even heel veel plezier!! Ik ben benieuwed wat je allemaal gaat doen, en waar de volgende berichtjes vandaan komen! Tot in januari!

    Liefs Willemien

  • 01 December 2006 - 12:43

    Mark:

    Hé Loes, leuke verhalen allemaal!!! Je hebt het dus super naar jouw zin gehad!!!
    Nu nog een hele toffe rondreis door Mexico. Heel veel plezier en succes!!!

    Groetjes!!

  • 02 December 2006 - 06:10

    Natasja:

    Hey Loes,

    Ben op dit moment zelf ook lekker aan het rondreizen. Heb inmiddels Adelaide en Melbourne al gehad en ben nu in Tasmanie (mijn laatste bestemming). Ik blijf hier nog zo'n 10 dagen en dan ga ik mijn koffers halen in Canberra en ga ik naar Sydney om vandaaruit weer naar huis te gaan op 15 december. Heb er nu toch wel zin in om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien :) Heb net gecheckt op de ANU website en ik heb gelukkig al mijn vakken gehaald. Spreek je snel weer en binnenkort zelfs weer in Nederland.

    Liefs,
    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

13 augustus zal ik voor 4 maanden naar Monterrey, Mexico vertrekken. Daarna is het de bedoeling om nog een maand door de rest van Mexico te reizen. Via deze site zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 23014

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: