Veracruz-Puebla-Xalapa-Irapuato - Reisverslag uit Irapuato, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu Veracruz-Puebla-Xalapa-Irapuato - Reisverslag uit Irapuato, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu

Veracruz-Puebla-Xalapa-Irapuato

Door: Anneloes Muuse

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

16 December 2006 | Mexico, Irapuato

Hey allemaal!!

Hoe is het ermee? Daar was ik dan eindelijk weer. Eigenlijk was ik 2 dagen geleden al een berichtje aan het typen maar toen sloot ik per ongeluk het venster en had op dat moment niet de tijd om weer helemaal opnieuw te beginnen.

Zaterdag 2 december zijn we met 6 meiden naar Veracruz vertrokken. Na een vlucht van een uur zijn we opzoek naar een hotel gegaan en zijn we de stad gaan verkennen. Het weer was niet al te best en al snel vonden we uit dat Veracruz een echte zonstad is waar zonder zon niet al te veel te beleven is. Toch de haven bezocht en de volgende dag een klein plaatsje naast Veracruz en na 1,5 dag ben ik samen met Michelle (US) anar Puebla vertrokken. Puebla is in Mexico bekend om de vele kerken die er zijn (in totaal zo rond de 66). Op dinsdag hebben we dus vooral door de stad gelopen om de kerken te bekijken en nog wat andere dingen. Die dag veel gelopen dus 's avonds vroeg ons bed ingedoken om woensdag weer vroeg op te staan en naar Cholula (een klein plaatsje naast Puebla) te vertrekken. We gingen met 2 andere mensen van ons hostel wat wel gezellig was. In Cholula waren pyramides van de azteken te vinden en natuurlijk ook weer wat mooie kerken. Bovenop de pyramide was ook een kerk gebouwd. Daar kon je heenlopen en vanaf daar had je een heel mooi uitzicht over Cholula en Puebla. Ook kon je vanaf daar heel goed een nog actieve vulkaan zien wat erg mooi was. Aan het einde vd dag weer teruggekeerd naar Puebla. De laatste dag in Puebla voor gerelaxed en 's avonds de mexicaanse voetbalfinale tussen Toluca en Chivas (Guadalajara) gekeken met 2 andere jongen van ons hostel. Op vrijdag zijn we dan alweer om 7 uur vertrokken naar het busstation om vanuit daar richting Xalapa te gaan. In Xalapa aangekomen was het eerste dat ons opviel hoe groen de stad wel niet was. Dat hadden we nog niet eerder gezien in Mexico. Na een hotel te hebben gevonden in het centrum van de stad hebben we rondgelopen door het centrum en het regeringpaleis bekeken en alvast een park. Op zaterdag zijn we naar het antropologiemuseum gegaan. Daar waren bijvoorbeeld grote Olmekhoofden te vinden en andere beelden uit de pre-columbiaansetijd in de staat Veracruz. Het was een groot museum dus die dag alleen nog tijd op een ander park te bezoeken met een meer in het midden. Zondag (de laatste dag) gingen we naar de watervallen van Xico. Na een lang pad te hebben bewandeld tussen de koffieplanten en de bananenplanten door kwamen we dan werkelijk in een soort jungle terecht met verschillende watervallen. Dit was echt supermooi. Hier hebben we ons een hele tijd kunnen vermaken want het was echt s supermooi. Michelle was alleen enorm gebeten door allerlei insekten dus op een gegeven moment teruggekeerd. Maandag 11 december was het dan alweer tijd om terug te keren naar Monterrey. Wat vliegt de tijd toch... Daar de avond nog doorgebracht met wat vrienden en de volgende ochtend vroeg weer op om naar Irapuato te gaan. Eerst die ochtend afscheid genomen van Michelle, zij zou namelijk de volgende dag alweer terug vliegen naar uhis, wat toch wel gek is als je elkaar 4 maanden lang ongeveer elke dag gezien hebt.

Op het vliegveld aangekomen, bleek er iets niet helemaal goed te zijn aan het vliegtuig; 2,5 uur vertraging. Na een uur vliegen aangekomen in Leon waar ik opgehaald werd door George, zijn moeder, en broertje. Zijn naar Irapuato gereden en die dag vooral lekker gerlaxed. Hier een mooie kamer gekregen met eigen badkamer (wat een luxe ineens). Niemand spreekt hier engels dus dat is wel lastig magoed gelukkig is George er nog altijd om af en toe wat te vertalen. De volgende dag wilde zijn moeder al meteen met me tennissen. Mijn rackets niet mee dus gewoon met wat oude dingen uit de schuur op pad gegaan. Je denk naar een afgelegen baantje te gaan, maar nee... We kwamen in een club, met allerlei sportdingen, echt heel erg mooi. Daar aangekomen eerst even met zijn moeder getennist tot er een trainer kwam. Ik kreeg een ander racket en mocht mee trainen en tot slot maar even een wedstrijdje met de trainer. Had ik niet helemaal verwacht dus had in de ochtend nog niet ontbeten. Dat voel je dan toch wel erg als je midden in de zon staat. Na 3 games dus maar gestopt om daar onder zo'n relaxe douche te stappen en daarna uitgebreid thuis te ontbijten. 's middags Irapuato ingegaan en de sieradenwinkels van zijn ouders bekeken. Erg leuk allemaal! Dei dag verder alleen nog opzoek te gaan naar een kabel voor mijn fototoestel (helaas nog niet gevonden dus foto's komen later). Eergister zijn we Guanajuato gaan bekijken, een andere typische mexicaanse stad. Lag heel mooi helemaal tussen de bergen en was heel er gleuk om alles te zien. Gister dan naar Leon gegaan om te shopppen en 's avonds naar een concert van een of andere mexicaanse artiest (Juan Gabriel) geweest. George's vader had namelijk gratis kaartjes gekregen. Was opzich wel leuk om te zien met ook typisch mexicaanse dansen met sombrero's en alles erop en eraan. Vandaag moet George werken dus ik ben een beetje aant relaxen. Maandag of dinsdag gaan we naar Mexico city dus daar heb ik ook al zin in.

Dit was het weer voor nu, hoop jullie weer een beetje bijgepraat te hebben.

Kuss Anneloes

  • 16 December 2006 - 18:07

    Sel:

    Hééé Loes!

    Jij bent daar aan het genieten! Wat maak je allemaal leuke dingen mee. Echt mooi zeker om alles te bezoeken, je maakt me wel een beetje jaloers hoor ;) Binnenkort komt Koos toch? Heb je vast en zeker heeeeeel erg veel zin in! Loes, ik wens je de laatste weken nog heeel veel plezier, geniet ervan! Doe Koos de groeten. En ik zie je in 2007!

    Kus Sel

  • 16 December 2006 - 19:08

    Esta:

    wow, you see so many nice places :-) superleuk!! ik wens jou een heel prettig kerst, ik ga volgende week vrijdag weer naar duitsland. nu nog even heeel veel stress op de uni...maar dan lekker relaxen (met een trabajo :-( ) en duitsland! en als ik jou niet meer spreek: prettig 2007 *Kuss*
    :-)

  • 17 December 2006 - 09:46

    Mark B.:

    Hé Loes,

    Volgens mij vind jej het helemaal super om zo door Mexico te rijzen. Niets voor mij by the way. Bij jullie thuis zit jouw zusje de hele tijd: "Nog .. weken en dan komt Loes thuis'. Henk wordt helemaal nerveus als er twee dagen geen mailtje is gestuurd. Hahaha. Volgens mij word jij wel gemist thuis!! Nu nog een maandje genieten in Mexico. Maak er nog een leuke tijd van... Alvast fijne feestdagen!!

    Groetjes Mark

  • 17 December 2006 - 09:53

    Mama:

    Hoi Loes,
    Kan je al de indrukken nog aan? Je maakt wel hele verschillende dingen mee zeg. Eerst reizen als een backpacker en nu je eigen luxe resort. Zal wel moeilijk geweest zijn afscheid nemen van Michelle. Als ik het goed begrijp leef je nu dus als een welgestelde Mexicaan. Je zal nu wel veel van het leven zelf meemaken en je moet nu dus ook Spaans spreken. Geniet ervan en leer vooral sieraden maken. Anneloes Otazu niet slecht toch!!! Dikke kus mama

  • 17 December 2006 - 10:14

    Papa:

    Wat fijn dat je zo aan het genieten bent.Ik wou dat ik daar was.Nerveus worden doe ik niet hoor, maar ik ben wel blij als ik weer iets van je gehoord heb.Geniet nu maar lekker verder en doe de groeten aan George.
    Bij ons thuis staat de kerstboom alweer.Ik moet nu stoppen want je zusje staat te springen om wat te vertellen.( ze begint trouwens al op een Olmeek te lijken).
    papa.

  • 17 December 2006 - 10:23

    Lies:

    he Loes, eindelijk kan ik wat typen.. Papa doet er namelijk uren over om wat te verzinnen en dan moet ie het ook nog typen! Nou dan weet je het wel;) Hij is trouwens echt wel nerveus als ie niks hoort, steeds vraagt ie aan mama EN HEB JE AL WAT VAN LOES GEHOORD?! haha en mama en ik zeggen dan maar dat hij het zelf moet gaan leren want hij zit toch de hele dag thuis.. Je verhalen klinken allemaal erg leuk hoor! Ik moet mn pw morgen inleveren dus jouw foto's kan ik niet meer bijvoegen.. Donderdag heb ik gala op school en kheb een mooie jurk gekocht voor maar 24 euro;)! Mama heeft even geregeld dat ze me bij de kapper opmaken:S!! Als ze het maar niet te dik doen! Maar ik ga weer ff tv kijken.. alvast Fijne kerstdagen en gelukkig 2007.. IK ZIT LEKKER IN PARIJS DAN!!!!!!!!!!!!!! Kus Lies.. Niet de 1e maar wel het langste verhaaltje:)

  • 17 December 2006 - 15:51

    Koos:

    Loeeeeesssie!

    Haha, t aftellen is begonnen: ik moet zeggen dat alle kerstliedjes op de radio me al goed in de stemming brengen! 'Driving home for Christmas', naja Flying to Mexico for Christmas: ik zie het verschil niet ;)

    Ondertussen al een kerkdienst bijgewoond met Georges familie? Komt ze uit Bveld, gaat ze in Irapuato naar de kerk :S :P Hee, maar ik zie jou over 8 dagen! Dus dan hoor ik alle verhalen zonder tussenkomst van een computer :D

    xxxKs

  • 17 December 2006 - 18:05

    Marieke Big Sis:

    hej Loes!
    Jeetje wat leuk om te lezen.. Nog 1 maandje en dan kom je weer thuis!! Ook wel weer gezellig voor ons hoor ;)!!! Maar nu nog een maandje lekker genieten daar! Over een weekje komt Koos! Echt super leuk!
    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad met Michelle.
    Wat een luxe zeg bij George thuis..
    Anneloes Otazu idd! We moesten papa even uitleggen waar dat nou weer op sloeg! haha...
    Kan je mooi een beetje helpen sieraden maken!
    Ik ben net thuis uit Antwerpen. Ben met Walter lekker een weekendje weggeweest.
    Was echt super leuk en er hangt een leuke kerstsfeer. Hoe is dat daar?
    Nou heeel veel plezier!! Ook met Koos.

    Dikke kusss Miek en alvast hele fijne feestdagen daar~!!!XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 December 2006 - 21:42

    Lon..:

    Hey blondje,

    Thnx weer voor je verhaaltje, erg leuk weer om te lezen. Echt leuk hoor alle dingen die je weer hebt gedaan. Heb je met Koos ook al veel dingen op de planning staan? Nou geniet er samen maar goed van! Vooral de feestdagen.. Heel veel plezier en horen van je.

    Dikke kus Lon

  • 18 December 2006 - 14:22

    Lies:

    hej leeft marieke ook nog;)

  • 18 December 2006 - 19:01

    Opa En Betsie:

    Hoi Anneloes, Wij beginnen te geloven dat je hele familie nerveus is, maar wij niet hoor, Wij vinden het erg leuk voor je dat je de kans hebt om dit allemaal te beleven. Wij genieten dan mee en weten ook een beetje hoe het daar in Mexico in elkaar steekt. Fijn, dat Koos nu snel komt en dan maken jullie van die twee weken ,maar vier haha. De tijd gaat hier ook super snel de dagen zijn om voor dat je er erg in hebt. Maar wij zijn natuurlijk ook niet meer zo vlug als jullie. Geniet nog even en zeker met Koos. Wij hopen je weer te zien op 21 januari 2007. Fijne Feestdagen gewenst en een bijzonder goed begin van het nieuwe jaar 2007!! Groetjes en kus Opa en Betsie.

  • 22 December 2006 - 09:55

    Willemien:

    Hey Loes!

    Klinkt errug goed, dat rondreizen! Ik denk af en toe wel aan je, als ik hier in het koude, donkere zweden hard zit te werken aan mijn laatste essay... ;) Ik wens je fijne feestdagen en een heel gezond en gelukkig 2007! En natuurlijk heel veel plezier met Koos ;)

    Liefs Willemien

  • 21 Augustus 2007 - 01:36

    Henk:

    Die Mexicaanse artist .... hoop ik ooit nog eens live te mogen zien. Ik heb al z'n cd's en dvd's maar helaas worden zijn live concerten hier niet op tv uitgezonden. Wel in Zuid Amerika. Ik ben echt een enorme fan en zoek stad en land al af naar tv shows van hem zoals Acafest, Juan Gabrielisimo, en Rose Bowl. In YouTube zijn volop fragmenten van hem te zien.
    Lucky YOu en dan nog vrijkaartjes ook ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

13 augustus zal ik voor 4 maanden naar Monterrey, Mexico vertrekken. Daarna is het de bedoeling om nog een maand door de rest van Mexico te reizen. Via deze site zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 23011

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: