Nog 2 weken... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu Nog 2 weken... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anneloes Muuse - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken...

Door: Anneloes Muuse

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

04 Januari 2007 | Mexico, Playa del Carmen

Hey allemaal!

Buen año 2007!

Hoe is het ermee? Hoe is oud en nieuw gweest? Ik ben deze weblog begonnen met nog 2 weken en dan ga ik naar Mexico. De tijd is zo snel gegaan en inmiddels is het nog 2 weken en dan ben ik weer opweg naar Nederland.
Afgelopen week na Tuxtla zijn we dus naar Palenque gegaan. Na een lange, slingerige busreis door de bergen kwamen we aan in Palenque. Daar aangekomen eerst een hotel gezocht en toen meteen richting de ruines gegaan (maya's). Was heel erg mooi om te zien. Ook vooral de omgeving er omheen want het lag echt helemaal in het bos/jungle. Zelfs nog een aap in de boom gezien :) De volgende dag zijn we vanuit Palenque naar de watervallen Misol-ha en Agua azul gegaan. Vooral de laatste was erg mooi. Hier kon je ook zwemmen (maar natuurlijk zwemspullen vergeten). Vrijdags naar Campeche vertrokken. Ditl igt aan de golf van Mexico dus we dachten daar het eerste strand te gaan zien. Helaas viel dat tegen: er was wel zee maar da klotste gewoon tegen een opstaande rand aan en er was nergens een strand te bekennen. Toch was Campeche wel een leuk en gezellig stadje. Heel veel mooie oude stadsmuren ook. Daar dus 2 dagen vooral rondgelopen om vervolgens op zondag (oudjaarsdag) naar Merida te vertrekken. Daar aangekomen eerst hostel opgezicht en daarna in de bus naar Progreso (het strand) gesprongen. Die middag daar lekker gelegen en ook naar het Nederlandse nieuwe jaar afgeteld. 7 Uur later zou het dan voor ons zover zijn. Er was wel gezellig muziek op straat enzo maar helaas geen enkel vuurwerk gezien. Alleen een paar knallen gehoord (maar laten die knallen nou niet mijn favoriete dingen zijn). 's Nachts een snurkende man naast me in het hostel en muggen die me lekprikte. We wilden daar dus eigenlijk neit nog een nacht blijven. Dus zijn we maandagochtend naar Chitzen itza (een andere grote Maya ruine plaats) gegaan. Erg mooi om te zien! 's Middags meteen doorgereisd naar Tulum en dachten daar wel ff ee nhotel te vinden. Nou niet dus... Vakantie en alles was propvolgeboekt. Uiteindelijk begon het ook nog te regenen en toen hadden we het wel gehad. Na lang zoeken dan in een veel te duur hotel beland (ie wel vlakbij de ruines lag). 's Ochtends naar de ruines van Tulum, die aan de caribische zee liggegn gegaan. Vooral door de ligging was dit erg leuk om te zien. Daarna in de bus richting Playa del Carmen gesprongen waar we nu dus ook nog zitten. Hier relaxen we vooral. Morgen nog een dagje en dan gaan we vrijdag naar Isla Mujeres om daar 4 dagen te blijven. Koos gaat daar duiklessen nemen en ik ga me daar ook wel vermaken met snorkelen enzo. De laatste 2 dagen zullen we dan naar Cancun gaan :). De tijd vliegt maar gelukkig nog een leuke week in het vooruitzicht.
Jullie nog even genieten van de laatste vakantie dagen en tot over 2 weken!!!

Muchos besos Loes

  • 04 Januari 2007 - 09:32

    Lon..:

    Heeeey Loes!

    Nogmaals een gelukkig nieuwjaar he! De tijd gaat zeker snel voorbij.. maarja dat krijg je als je het naar je zin hebt! Maar dan kunnen ze je thuis ook weer lekker zien! En je moet natuurlijk mee met het Abn toernooi en mee paintballen :)! Maar trouwens jammer dat jullie geen vuurwerk hadden, maar je moet maar denken dat wij dat in Parijs ook niet hadden hoor :D.. Heb je de oliebollen of appelflappen nog gemist? Wel grappig om te lezen dat je naar Tulum en Playa Del Carmen bent geweest, want daar ben ik ook geweest met theo. Maar heel veel plezier nog, blijf genieten he!!!!!

    Liefs en xje Lon

  • 04 Januari 2007 - 09:54

    Miek:

    hej Loes!!
    Jeetje wat lekker!! Aan het strand.. MMMM... Nog een paar weekjes dus geniet er maar goed van!
    Hier is het 9 graden met regen dus niet echt een vrolijk vooruitzicht, maar verder is natuurlijk wel weer leuk om iedereen te zien! En helemaal belangrijk: Iedereen vindt het ook weer super leuk om jou te zien..
    Heeeeeeeeeeel veeeeeeel plezier met je vriendje!!Geniet ervan!

    Dikke kus Miek

  • 04 Januari 2007 - 12:01

    Opa En Betsie:

    Hoi Loes, Wat fijn dat jullie zo genieten en zoveel moois zien, maar ook tegenvallers. Wij wensen jullie een heel goed en gezond 2007 met nog veel meer reizen en mooie dingen. Nicole van Erik gaat in maart 5 maanden naar Washington, stage lopen in een extra duur hotel. Zij ziet er naar uit en heeft deze kans gekregen en wil dat dan ook doen. Nogmaals alle goeds gewenst en Koos succes gewenst met z'n duiklessen. Je komt toch wel weer boven water he! Anders moeten wij er voor 21 januari 1 afzeggen ha,ha Liefs en groetjes Opa en Betsie.

  • 04 Januari 2007 - 13:31

    Sel:

    Héééééé Loesje!

    GELUKKIG NIEUWJAAR!

    Jammer dat er geen vuurwerk was, hier wel ;) Maar het was dus wel leuk?! Nog maar 2 weekjes en je bent alweer terug. Is echt snel gegaan! Geniet nog van die 2 weken! Koos, veel succes met je duiklessen en Loes, jij met snorkelen haha..

    Ik zie je snel weer!

    Kusss Sel

  • 04 Januari 2007 - 14:44

    Lies:

    HEEJ NERD, wat lekker allemaal. Geniet er maar goed van, want hier is het kloteweer! Vind ik aan de ene kant wel lekker, want moet toch alleen maar leren. Wij hadden in Parijs ook geen vuurwerk:(!! Dat was het enige minpuntje. Verder was het echt super leuk! Waarom ga je nu ineens wel snorkelen?! Vroeger wilde je nooit snorkelen met mij.. PSSS!!! Ik ga van de zomer lekker weer naar Turkije denk ik, en dan ga ik daar de hele zee leegsnorkelen:)! Vandaag nog precies 2 weken en dan kan ik je kado in ontvangst nemen:)!! HAHA! Papa gaat vandaag eindelijk die grote foto ophangen van ons, WORD TIJD!! Nou ik moet nu weer verder leren! Tot over 2weken op schiphol:D! Kus Lies

  • 04 Januari 2007 - 20:06

    Mama:

    Wat dacht jij gisteren? Iedereen ligt in bed in Nederland, dus kan ik even snel mijn verhaal op internet zetten. Helaas, je komt online om 24 uur (onze tijd) en wie is er online, ik dus. Maar ik blijf het leuk vinden om jou meteen te spreken. Wat een heerlijke weken heb je aan het einde. Op Isla Mujeres kan je snorkelen, maar ook met dolfijnen zwemmen. Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven. Wij wachten al op je terugkomst, sorry. Je warme jas heb ik al klaarhangen. Op dit moment heb ik nog 1 vakantiedag. Ik kijk dus uit naar ons dagje Schiphol, goed getimed op een donderdag. Maar ik gun je natuurlijk nog een paar heerlijke weken! Dikke kus mama.

  • 04 Januari 2007 - 20:59

    Esther:

    Hey Anneloes!
    Gelukkig 2007 :-)
    Wat leuk, ik wens jou ook een paar heerlijke weken en een leuk vakantie! Ik ga zondag ochtend weer terug naar Granada ;-)
    Kus, Esta

  • 06 Januari 2007 - 15:03

    Willemien:

    Heey Anneloes (en Koos)

    Ik wens jullie een heel gezond en gelukkig 2007! Ik was afgelopen week in Huddinge, bij Stockholm. Daar heb ik samen met mn ouders, zusje en familie een weekje vakentie gevierd. Echt superleuk omze allemaal weer te zien. Voor mij is het aftellen ook begonnen; nog 5 dagen en dan ga ik weer naar huis!
    Geniet nog even van jullie vakantie en tot in Nederland!

    Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

13 augustus zal ik voor 4 maanden naar Monterrey, Mexico vertrekken. Daarna is het de bedoeling om nog een maand door de rest van Mexico te reizen. Via deze site zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 23015

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: